20 JARIG BESTAAN VIW

Exact op 19 april 20 jaar geleden werd de VIW opgericht. In de afgelopen 20 jaar zijn we uitgegroeid tot een serieuze gesprekspartner voor de Brabantse beleidsmakers (provincie en waterschappen) en onze mening telt.

Onze leden versterken niet alleen zichzelf, maar bundelen ook hun kracht met bijna 30 andere bedrijven op het gebied van industrieel watergebruik. Want daar staan we voor: de Brabantse industrie versterken en krachten bundelen. Door hun lidmaatschap dragen ze bij aan de belangenbehartiging voor de Brabantse industrie. Binnen de provincie Noord-Brabant maken we samen het verschil op watergebied.

De VIW biedt haar leden een platform om enerzijds kennis te delen én te vergroten en anderzijds collega’s uit andere bedrijven te ontmoeten. Ze hebben de mogelijkheid hun standpunten kenbaar te maken en voor hun belang op te komen, zonder dat de bedrijfsnaam, product of merk daaraan wordt verbonden.

Onze stem telt, en daarmee die van onze leden. Door de kracht van ons collectief, krijgt de VIW veel voor elkaar en heeft daardoor veel successen op haar naam. Een greep uit deze successen:

• – Het meerdere keren tegenhouden van het verhogen van de provinciale grondwaterheffing.
  • – Mede door het aansporen van ‘onze’ bedrijfsvertegenwoordigers in de waterschapsbesturen heeft de provincie Noord-Brabant de laagste afvalwatertarieven van Nederland.
  • – Dankzij ons pleidooi heeft de provincie de Draagkracht van watersysteem in NoordBrabant laten onderzoeken, waaruit blijkt dat de belasting van het systeem door de industrie zeer beperkt is.
  •   -We worden actief benaderd door de provincie Noord-Brabant voor onze mening.

Op 19 mei hebben we, samen met onze leden, getoost op onze 20ste verjaardag.