Waterschappen

De vertegenwoordigers voor bedrijven en contactgegevens van:

Brabantse waterschappen

onderverdelinggebiedbrabantsewaterschappen

Bestuur van de Waterschappen

Ieder waterschap wordt bestuurd door een democratisch gekozen bestuur. Aan het hoofd van het waterschap staat de dijkgraaf/watergraaf. Het bestuur van het waterschap bestaat uit een algemeen bestuur van 30 leden en een dagelijks bestuur bestaande uit de dijkgraaf/watergraaf en (maximaal) zes heemraden.

Algemeen bestuur

Het algemeen bestuur wordt voor vier jaar gekozen en bestaat uit 30 zetels. Deze zetels zijn verdeel over verschillende belangencategorieën, namelijk ‘Ingezetenen’, ‘Ongebouwd (grondeigenaren niet zijnde natuurterreinen)’, ‘Natuurterreinen’ en ‘Bedrijven’.

Alleen voor de categorie Ingezetenen zijn er waterschapsverkiezingen, waar partijen met kandidaten aan mee doen. De overige zetels zijn zogenaamde geborgde zetels. De agrariërs worden vertegenwoordigd in de categorie ‘Ongebouwd’, de natuurbeheerders in de categorie ‘Natuurterreinen’ en het bedrijfsleven in de categorie ‘Bedrijven’.

De leden van het algemeen bestuur worden voor vier jaar gekozen. Het huidige bestuur is in maart 2015 gekozen.

Samenstelling Fractie Bedrijven binnen algemeen bestuur

Per maart 2015 is de samenstelling van de fractie (categorie) Bedrijven in de verschillende Brabantse waterschappen als volgt:

Waterschap Aa en Maas

Paul (P.H.L.M.) Gijsen

ab paul gijsen

Constant (C.C.F.M.) van den Thillart

ab constant van den thillart

Paul (P.M.) van der Krabbe

ab paul van der krabben