Kandidaten voor waterschapsbestuur gezocht

9 maart 2018

Het waterschap is de oudste democratische bestuursvorm van Nederland. De waterschappen beheren onder meer waterkeringen, zuiveren afvalwater en zorgen voor schoon oppervlaktewater. Het bedrijfsleven betaalt via de verschillende heffingen circa 20% van de kosten voor het uitvoeren van deze taken. Het is daarom van groot belang, dat er vertegenwoordigers namens het bedrijfsleven zitting hebben in het bestuur van een waterschap, zodat zij mede het beleid kunnen bepalen.

In maart 2019 zijn er weer waterschapsverkiezingen. Een groot deel van het bestuur wordt via verkiezingen door de burgers gekozen. Voor vertegenwoordiging van het bedrijfsleven in het algemeen bestuur van het waterschap benoemt de Kamer van Koophandel de bestuurders. Benoeming gebeurt via een open kandidaatstelling. De KVK nodigt kandidaten uit om hun interesse voor deze bestuursfunctie kenbaar te maken.

De KvK (en ook de VIW) vindt het belangrijk dat een kandidaat affiniteit heeft met het bedrijfsleven en het waterschap. Kandidaten hebben bij voorkeur bestuurlijke ervaring een goed netwerk en bijvoorbeeld financiële en/of technische kennis. Herkent u zichzelf? Stuur dan tussen 1 april en 31 mei 2018 uw kandidaatstelling naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. NB: U kunt zich alleen kandidaat stellen voor het waterschap, waarin u woont.

Uitgebreide informatie vindt u op hier