€ 3 miljoen voor grondwaterbesparende technologien

16 september 2013

De provincie Noord-Brabant en de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) hebben hun handtekening gezet onder de overeenkomst voor het Fonds Waterbesparing. De provincie Noord-Brabant stelt hiermee € 3 miljoen ter beschikking aan bedrijven die nieuwe, waterbesparende technologieën willen ontwikkelen en inzetten. Het geld wordt toegevoegd aan het bestaande Biobased Brabant Fonds. Het achterliggende doel van het besluit is om de Brabantse grondwatervoorraden zo duurzaam mogelijk in te zetten.

De BOM beoogt namens de provincie bedrijven te financieren die technologieën gaan vermarkten waarmee zoete grondwatervoorraden efficiënter gebruikt kunnen worden. De bedrijven hoeven niet in Noord-Brabant gevestigd te zijn, maar de investering moet wel aantoonbaar kunnen leiden tot flinke besparingen in Noord-Brabant.

Kijk hier voor meer informatie.