Nieuwe Statencommissie Ecologie en Ruimte

29 januari 2013

Provinciale Staten van Noord-Brabant gaan per 1 februari werken met 3 nieuwe Statencommissies. Eén daarvan is de commissie voor Ecologie en Ruimte (ER).

Ruwweg is het werkveld van de commissie ER te onderscheiden in de themavelden ecologie en ruimte. Onder ecologie vallen thema’s als milieu (inclusief vergunningverlening, -toezicht en -handhaving), water, bodem, lucht, natuur en landschap, klimaat, duurzame energie, externe (fysieke) veiligheid. Onder ruimte vallen thema’s als ruimtelijke ontwikkeling, kwaliteit en wonen. De commissie komt op 1 februari 2013 voor het eerst bijeen. De heer Jan Brenninkmeijer (CDA) wordt de voorzitter van de commissie ER.

Zie hier voor het gehele nieuwsbericht.