VIW-leden ondertekenen Intentieverklaring

31 augustus 2012

Samenwerking tussen Noord-Brabantse Waterschapsbond en Vereniging Industriewater

Donderdag 30 augustus hebben 11 leden van de Vereniging Industriewater (VIW) en de Brabantse Waterschappen de "Intentieverklaring Brabantse bedrijven en Waterschappen werken samen aan innovatie voor een Biobased Brabant" ondertekend. Nog eens 5 VIW-leden ondertekenen deze intentieverklaring op een later tijdstip. Met de ondertekening wordt beoogd de samenwerking te versterken op het gebied van:p1050289

- Het verkleinen van de waterfoodprint van Brabantse producten door efficient watergebruik en -hergebruik;

- Productie van energie uit afvalwater;

- Productie van grondstoffen / nutrienten uit afvalwater.

Het initiatief voor deze intentieverklaring is ontstaan uit het overleg dan het bedrijfsleven in Brabant, waaronder de VIW, heeft met de Noord-Brabantse Waterschapsbond (NBWB). Gedurende dit regelmatige overleg ontstond de wens om meer samen te werken en elkaars kennis beter te benutten.

Deelnemende leden van de Vereniging Industriewater:

- Ardo BV, Zundert

- Bavaria N.V., Lieshout

- FrieslandCampina Butter B.V., 's-Hertogenbosch

- FrieslandCampina Cheese B.V., Rijkevoort

- FrieslandCampina DMV B.V., Veghel

- FUJI FILM Manufacturing Europe B.V., Tilburg

- HAK B.V., Giessen

- Heineken Nederland Supply, 's-Hertogenbosch

- IFF B.V., Tilburg

- Kwaliflex B.V., Wanroij

- Mars Nederland B.V., Veghel

- Nutricia Cuijk B.V., Cuijk

- Nyrstar Budel B.V., Budel

- Royal Cosun, Breda

- Trobas Gelatine B.V., Dongen

- Vlisco Netherlands B.V., Helmond

Deelnemende leden van de Noord-Brabantse Waterschapsbond:

- Waterschap De Dommel, Boxtel

- Waterschap Aa en Maas, 's-Hertogenbosch

- Waterschap Rivierenland, Tiel

- Waterschap Brabantse Delta, Breda

Zie hier voor het persbericht van de Noord-Brabantse Waterschapsbond.

Brabantse bedrijven die bij de start nog niet deelnemen aan de intentieverklaring en die een bijdrage willen leveren aan de gekozen focus in deze intentieverklaring, kunnen zich gedurende de looptijd aansluiten bij de samenwerking.