Brief aan minister Verhagen

7 februari 2012

Brief aan Minister Verhagen

Mede namens de Vereniging Industriewater heeft de Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW) een brief gestuurd aan Minister Verhagen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie inzake de Belgische plannen voor ondergrondse opslag van radioactief afval in de grensstreek. Hier vindt u de brief.

Deze week heeft Gedeputeerde Johan van Hout, samen met vertegenwoordigers van enkele Nederlandse grensgemeenten, een overleg met de Minister over de Belgische plannen. Ter ondersteuning van dat overleg heeft het Brabants bedrijfsleven een brief gestuurd, waarin de wordt Minister gevraagd zeker te stellen dat de Brabantse voeding- en genotindustrie niet de dupe kan worden van onzorgvuldigheid bij (de besluitvorming over) het opslaan van radioactief afval in de Belgische ondergrond.